Wszystkie rzeczy, które mam.

Pierwszy raz w tym roku świeci mocno słońce, szykuję sobie kanapkę z pastą avocado i dzwoni Kaśka, że jest tak pięknie na dworze, że ona nie wraca dziś do domu.

Porządkuję dokumenty potrzebne do rozliczenia podatkowego. W sumie, to w ogóle je porządkuję, bo odkąd się przeprowadziliśmy, stos kartek, faktur i zaświadczeń leżał upchnięty na najniższej półce szafy na ubrania. Myślałam sobie o tym, że przydałby mi się porządny wiosenny elegancki trencz. Taki w karmelowym kolorze.

Mam na ten trencz ogromną ochotę, ale w stosie dokumentów znalazłam nieprzeczytane Wysokie Obcasy i artykuł i Szlachetnej Paczce, biedzie, depresji, o osobach, które marzą o kołdrze, kości na zupę, o wiaderku do wody ze studni… bo je na to nie stać. I mi te myśli o nowym trenczu stanęły w gardle ością, bo tak naprawdę mam ze cztery inne okrycia na wiosnę. Fakt, niezbyt eleganckie, przecież od 5 lat pracuję głównie, jako mama, więc rządzi szary dres i bawełniane parki z lumpeksu. No i chyba nie tego już pragnę w słoneczny dzień. Otworzyłam drzwi na taras i pomyślałam, że na trencz przyjdzie jeszcze czas.

img_4015-1

Już wiem, po wielokrotnych wyrzutach sumienia, że nie rzucę się na pomoc, w wir wolontariatu i naprawiania świata. Nie umiem tego zrobić, choć to pewnie słaba wymówka, bo gdybym się postarała, to bym umiała. Ale pomyślałam, że naprawić mogę ten świat w skali mikro- odpuścić sobie trencz, nowe balerinki na wiosnę, mieć mniej, a nie tylko czytać o minimalizowaniu. To jest chyba najtrudniejsze. Wyjść dziś na spacer w tym, co mam na sobie i cieszyć się, że wreszcie nie ma żółtawego smogowego dymu nad miastem.

Wdzięczność to się chyba nazywa. A z czasem nauczę się dawać siebie innym i pokażę moim dzieciom, jak to robić. Jest łatwiej, kiedy świeci słońce.

img_4011-1

Skomentuj

