Moabit i Schöneberg

Kilkanaście zdjęć z mojego ostatniego wyjazdu do Berlina, zdjęć, na których widać głównie przedmioty i miejsca, do których mam ostatnio duży sentyment. Od stolicy Niemiec dostałam prezent pod postacią pięknej pogody i doborowego (głównie polskiego) towarzystwa i zdjęcia praktycznie robiły się same :)

Lubię w Niemcach to, że mają zamiłowanie do ładnych i dobrych przedmiotów, ale nie spinają się szczególnie, by te przedmioty starannie łączyć i dobierać- nikomu nie przeszkadza, że ma niekompletną zastawę stołową i meble z zupełnie różnych epok- wszystko razem tworzy barwny miks, w którym zakochałam się już wiele lat temu. I takie jakieś to wszystko niewymuszone i wygodne w użytkowaniu. Choć mieszkanie widoczne na kilku zdjęciach akurat bardziej jest polskie, niż niemieckie, ale jego właściciele to ktoś naprawdę wyjątkowy, z bardzo dobrym gustem, który świetnie oddaje tą atmosferę.

Wiem, że trochę przesadzam z idealizowaniem tego kraju, który wcale nie jest perfekcyjny i nie każdemu zapewnia dobrobyt. Każdy sie ze mnie podśmiechuje, kiedy powtarzam, że na emeryturze (lub wcześniej) i tak tam zamieszkam, ale nic nie poradzę na to, że tak swobodnie się tu czuję- w miastach bez szpetnych reklam i billboardów, które zaklejają krajobraz, z porządkiem architektonicznym, z sympatycznymi niemieckimi starszymi paniami, które od razu zaczynają opowiadać, że kiedyś były w Polsce na wycieczce…. ;)

IMG_4983

 

IMG_4989

 

IMG_4992

 

IMG_4995_1

 

IMG_4999

 

IMG_5003_1

 

IMG_5007

 

IMG_5026

 

IMG_5036

 

IMG_5040

 

IMG_5043

 

IMG_5047

 

IMG_5050

 

 

 

 

 

IMG_5062

 

IMG_5070_1

IMG_5075

 

IMG_5084

 

 

IMG_5097

 

IMG_5113

 

IMG_5130

 

IMG_5131

 

IMG_5134

 

IMG_5137

 

IMG_5140

 

IMG_5145

 

IMG_5150

 

IMG_5151

 

IMG_5159

 

IMG_5171

 

IMG_5177

 

IMG_5183

 

IMG_5188

 

IMG_5189

 

21 thoughts on “Moabit i Schöneberg

    1. Pierwsze od dawna, buty kupione w CCC :) Najwygodniejsze nieobcasy, jakie mam, mięciutka skóra i cudowny kolor.

    2. Wow! No to pięknie. A tak btw Ty chodzisz w obcasach? Ja ostatni ta byłam w obcasach na swoim ślubie;)

    3. Mam mnóstwo obcasów i praktycznie tylko w nich do tej pory chodziłam :) Ale ja obcasy praktykuję od lat i jestem przyzwyczajona.

  1. Bardzo lubię Berlin, mam przeszłościowy sentyment do tego miasta …cudze chwalicie niby, ale no nawet te śmietniki ichne (coś z niemieckiego jakby) jakieś takie bardziej przyjazne i klimatyczne.

  2. Też lubię, sama nie wiem czemu, przecież ludzie są różni. Ale ulica w Niemczech jest jakaś taka bardziej ludzka, to nie tylko parking dla samochodów, we Francji to się czuje jeszcze bardziej.

    1. Ja za Francją już tak mniej przepadam, ale to fakt, że w oby tych krajach ulica jest dla ludzi, a nie tylko dla komunikacji.

    1. Ty chcesz więcej, a reszta chyba nie :)) Wystarczy wpis bez dziecka i od razu 10 razy mniej czytelnikó ;)

  3. Zdjęcia zachwycają, jak zawsze! Chciałabym pojechać do Berlina latem, bo za każdym razem jestem w nim zimą gdy jest szaro i ponuro a to takie kolorowe. Może w końcu się uda :)

Skomentuj

