Dumny Tato

Coś Hafija napisała o mądrych rodzicach, o tym, że tak ją cieszy, gdy spotyka mądrych i świadomych ojców, dla których wychowanie, pomysł na żywienie dziecka, uczestniczenie w jego życiu cały czas, jest tak samo ważne, jak codzienna wieczorna porcja zabawy i łaskotek. Podobno niewielu jest takich tatów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja chyba mam szczęście. Młodzi rodzice w gronie moich znajomych to przede wszystkim tacy faceci- czuli, opiekuńczy… w ciąży są razem ze swoimi partnerkami ;) wiedzą, co to jest laktator i jak się go wyparza ;) Zmieniają pieluszki, przygotowują pyszne jedzenie dla swoich dzieci. Wiedzą, co ich dzieci lubią najbardziej, ale mają też wiedzę z innego gatunku- psychologii dziecka, wspierania jego pasji, intuicyjnie są za rodzicielstwem bliskości.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dumny Tato Poli jest z nich wszystkich najlepszy. No, okej, zapomniał ostatnio o moich urodzinach, ale zostało mu to wybaczone.

Kiedy wróciłam ostatnio z warsztatów z panią Agnieszką Stein, długo wypytywał mnie o szczegóły spotkania i widziałam, że sam chciałby na nie pójść, bo nie tylko chce wiedzieć, jak mądrze rozmawiać ze swoim dzieckiem, ale go to zwyczajnie interesuje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mój mąż kilka dni temu siedział ze znajomymi w ogródku knajpianym przy piwie, gdy ulicą obok szedł ktoś z dzieckiem w wisiadle BabyBjorn czy innym takim. Mój mąż (!) zrobił kumplom wykład na temat szkodliwości takich nosideł! Mnie przy tym nie było, a wiem, bo kumple się z niego podśmiechują cały czas ;)

Mój mąż nosi Polę w chuście i ucieszył się, gdy dostał ode mnie w prezencie nosidełko ergonomiczne. On wspiera mnie w karmieniu piersią, bym karmiła jak najdłużej i często podkreśla, że miłość córki do Cycusia jest silniejsza, niż wszystko.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mój mąż pierze, rozwiesza i składa pieluszki wielorazowe i wespół z tym tatą lubi czasem długo i z zainteresowaniem rozmawiać o dzieciach. On przygotowuje Poli pyszne i zdrowe obiady (tylko za kaszę jaglaną się jeszcze nie zabiera ;)) W ogóle tak naprawdę, gotuje lepiej ode mnie. Wiele rzeczy w domu robi za mnie i właściwie to odpowiadając na częste i znienawidzone przeze mnie pytanie:

– Czy mąż pomaga Ci w domu?

Ze wstydem mogę odpowiedzieć, że nie. Że raczej to ja jemu czasem pomagam. [Inna sprawa, że raczej kiepska ze mnie gospodyni]. On wyniósł z domu pracoholizm, a ja  zamiłowanie do popołudniowych drzemek ;)

Może to my mamy szczęście dorastać w pokoleniu, w którym mężczyźni uczestniczą aktywnie w życiu rodzinnym i tworzeniu ogniska domowego? Tylko nieliczne z naszych mam i babć miały ten komfort.

Nie wiem, czy Dumny Tato „mieści się w normach”. Wiem, że dla mnie to wyjątkowy facet i najlepszy przyjaciel, nie tylko jako ojciec. I naprawdę chcę z nim doczekać starości!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

24 thoughts on “Dumny Tato

  1. Cholercik! Te wszystkie słowa naprawdę mogłabym ja napisać! Nawet to okropne, pogrubione pytanie, na które i ja się czerwienię odpowiadając :D

  2. Tata pewnie pęka z dumy po przeczytaniu. Podpadlibyśmy mu, bo uwielbiamy naszego babybjorn’a, a chustą gardzimy i nawet wybraliśmy sobie takiego ortopedę co nas w tym wspiera ;)
    A co do współczesnych ojców to faktycznie są super zaangażowani w każdy element życia człowieka, jak sobie pomyślę kim kiedyś był ojciec i kim teraz jest tata to świat zrobił krok milowy… na szczęście.

    1. Ooo, to przykro mi, ale ja nie zaakceptuję nigdy tych nosideł, ani nie zaufam lekarzowi, który je poleca :) Oprócz nich i chusty jest jeszcze pełen wachlarz nosideł ergonomicznych miękkich, które są bezpieczne dla dziecka.

      A co do roli ojca, to prawda- mam fantastycznego tatę, ale chyba nigdy nie widziałam, żeby gotował obiad :)

  3. Pogratulować… Mój się miga od wszystkiego tego, w czym Tata Polci jest najlepszy.
    Wielorazówki – „jak można zakładać tyle razy posikane”, BLW – „to pierwszy przypadek kiedy obrzydził mnie bałagan”, karmić w nocy – „dawaj butlę”, chusta – „mogę iść na warsztat, ale po mieście w tym chodzić nie będę”… A tak niby był za wszystkim, ech.

    1. Oczywiście, część wspólna jakaś być musi, bo jak inaczej razem iść. Ale strasznie mi brak czasem tego zainteresowania tematem, od pół roku gadam i gadam jak najęta (właściwie to dłużej, ale od pół roku bardziej) a on mi przed chwilą wystrzelił, że nie wie, co to rodzicielstwo bliskości o_O Także tego. Kochany, ale czasem jak coś palnie… ;)

    2. Patryk też nie wie, co to. Ja go uświadamiam stopniowo ;D Dziś pierwszy raz w życiu usłyszał słowo „Montessori”- musi mieć czas, żeby się oswoić i z tym, że za kilka lat (!) możemy trafić do przedszkola w tym stylu.

      Mój mężczyzna na szczęście lubi współpracować, choć kiedyś myślałam, że takie nie będzie. Może i Twój partner kiedyś cię zaskoczy?

    3. Wtedy zapiszę tę datę w kalendarzu ;)

      Uwaga, uwaga: mój właśnie przegląda fanpejdź BLW i ubolewa nad brudnymi dziećmi, ale jest pierwszy sukces! „Będę się musiał przyzwyczaić” ;)

  4. Dawno mnie tu nie było… a tu i suknie piękne i nowe trendy w makijażu:-D. Nasz tata ciut kiepsciej sie spisuje. Niby intuicja i checi są… ale pytania… te jego ciagle pytania to mnie do grobu wpedza… „a co zjesz na sniadanie? Które jajko do panierowania sera? Ktorym kremem pupke posmarowac?…”;-) i jeszcze ma zwyczaj przekladania wszystkiego na rano, a rano problem z wstawaniem i silna potrzeba przytulania. „Rano pozmywam, rano pochowam do zmywarki…”. Wiec jak sie wkurze to wyreczam nawet jak o 1.00 koncze, bo usypianie J sie przeciaga do 23. Tez sie zabieram za Montessori, przynajmniej częściowo. „Radosne dziec”i bede czytala zaraz.pozdrawiam

  5. Ja też mam to szczęście, że mąż pomaga i to bardzo. Przychodzi z pracy i przejmuje babiniec. Nawet nie mógłby sobie pozwolić na chwilę wytchnienia, bo dziewczynki są stęsknione i nacierają z każdej strony :)

Skomentuj

